Sunday

tak tahuler apa namanya.

Sekiranya ada sesiapa pengunjung yang keblog saya ni tahu nama pada gambar dibawah ni bolihlah beritahu ye. Terlebuh dahulu saya ucapkan Terima kasih kerana sudi berkunjung dan semoga ceria selalu.
 
 

Ni buah dibawa balik olih Darling suamiku. Katanya pokok ni memanjat. Sempat dia tanya saya nak tak pokok ni tapi dia tak tahu namanya dan ada khasiat ketidak. Saya cuba cicip sikit... :( pahitnya. Disebabkan saya tak nak pokok ni hayatnya sekejap je. Darling suamiku cabut...tamatlah riwayat pokok ni...hanya tingal gambar saja.



Pokok ni pun saya tak tahu namanya. Tapi emak kata orang dulu dulu setelah berbunga akan mengeluarkan biji hitam...benihnya lah tu...ambil bijinya yang hitam dibuat bedak sejuk. Saya tak ler mencuba... tak berani. hihihi... bunganya wangi juga. .


No comments:

Post a Comment