Saturday

anak Kailan

Semaian anak kailan yang telah besar dialih kedalam botol. Menanti ia membesar dgn penuh kesabaran. Sayur kailan ni sedap kalau digoreng dengan sambal belacan ataupun dengan ikan masin...power! kegemaran puterku. Sejak bekebun dia pandai goreng sendiri sayur sayur kegemaran dia.

Yang ni pula ditanam diatas tanah je...tak cukup botol mmmmmmmm. apa lah pulak idea Suamiku nanti. apabila botol dah tak ada...Buat diriku lebih suka menggunakkan barang kitar semula, nati upload photo yang dah disnap..snap jadi camera hp je.

2 comments:

  1. salam,

    sy nak tanya berapa lama yer kailan nak berambah after semai benih...sy baru mula berjinak-jinak nk menanam..jumaat lepas semai benih kailan...tapi tak nampak lagi apa2 cambahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sudi berkunjung keblog saya yang tak seberapa ni. Maaf ler saya tak tulis journal ketika bercucuk tanam menabur benih. Disitulah kesilapan saya....tabur benih dan melihat benih itu membesar sesangat mengembirakan saya.Saya pun baru full time memberikan perhatian berkebun. Kailan tu bercambah dalam masa 3-4 hari kot, dan nak membesarnya lambat sikit. Cuba saudari blog walking ke www.tanamsendiri.com disitu Tuan Iskandar banyak memberikan tips dan ada menjual benih.

      Delete