Thursday

Keratan Mulberry

Cabaran bercucuk tanam sangat mencabar tahap kesabaran dan ketabahan kita. Bersyukur dan menerima seadanya. Yang pasti tidak patah semangat untuk bercucuk tanam. Semuanya pasti ada hikmahnya.

Tak semua benih dan keratan yang ditanam menjadi. Begini keratan Mulberry mula mula ia ok dah keluar daun kemudian tangan ni gatal, di alihkan pula kepasu besar...kan tu ia terbantut dan mati...kesemua pohon Mulberry ku tak menjadi. bila tanya pada Suamiku bagaimana pohon Mulberry yang dia tanam???? mmm pun tak menjadi... bukan rezeki tapi tak apa ada cara lain nak tanam pohon Mulberry, nantikan ditulisan yang lain.

2 comments:

  1. nak ke keratan mulberry? bg alamat...saya bg percume......saya suke bertukar2 benih...t saudari bg saya benih saudari pula.......jika nk...email saya Akiraakish@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah..maaf lambat reply...nanti akan saya email Puan, insyaAllah bolih lah kita bertukar tukar benih sekiranya ada yang sesuai. terima kasih sudi keblog saya.

    ReplyDelete