Tuesday

Bunga akar Dani

Hari itu ada kesempatan utk berkunjung kerumah sepupuku... teruja betul melihat pokok akakr dani yang ditanamnya berbunga lebat. Sebelum pulang dipelawa pulak nak pokok? Mmmm... nak... nak... saya pun cantas ler pokok akar dani ni. dan dapat juga anak pokok akar dani ditepi pokok induknya. Sungguh indah dan cantik...baunya harum semerbak. Potong tangkai yang berbunga pendek masukkan dalam balang. taruh ler atas meja dan bilik....Baunya....wangi semerbak.



Anak pokok akar dani saya tanam. Ranting ni pun saya kerat tanam....cuba cuba je...kebetulan hari itu terbaca diblog Encik Iskandar, Tanamsendiri.com...cara nak tanam pokok yg melilit. Encik Iskandar semai pokok jasmine Tonkin... saya pun trial n error cuba semai dahan akar dani. InsyaAllah.... nanti sambung diblog ni..berjaya tak semai. Apa apa pun masih ada anak pokok akar dani...so just wait n be patience. SABAR LER...

5 comments:

  1. Salm kenal..sya follow blog keindahan berkebun,.jika sdi,snggh ke nlog sya ya..

    ReplyDelete
  2. As Salam. Blog keindahan berkebun sangat menarik dan saya suka, insyaAllah akan berkunjung lagi. :)

    ReplyDelete
  3. Wa'alaikum salam.
    Jutaan terima kasih kepada pengunjung yang sudi keblog saya, terima kasih kerna sudi membaca blog yg tak seberapa. Maaf ler saya juga jarang update kerana terlalu sibuk dengan hal hal yang tertentu. Take care n smile always. :)

    @ Adrianna syaz..insyaAllah ada waktu terluang saya akan singgah...bolih beritahu websitenya apa ye?

    @ kasih Ilmar..terima kasih Puan. Saya juga mengikuti blog Puan yg banyak informasi dan bermanfaat terutama tentang khasiat herba dan resepi masakan. Ada juga resepi yang telah saya berjaya cuba dan some resepi saya tag kat blog ni.Terima kasih sekali lagi kerna sudi sharing informasi.

    ReplyDelete
  4. As Salam.. Saya baru terjumpa blog ni dan ianya sgt menarik. Sy juga minat gardening. Di halaman rumah buat own landscape. Boleh laa nanti kita idea sharing di sini. Anyway, banyakkan lagi informasi ye..

    ReplyDelete
  5. Wa'alaikum salam...
    InsyaAllah...seadanya saja saya menulis ni sekadar sharing apa yang ada.
    Gardening memangnya seronok...Wahh...halaman rumah Copycat Jade pasti lawa dan menarik landscapenya. bolih je kita share idea. Thank you very nice.

    ReplyDelete